vrijdag 28 oktober 2011

De setjes in de planning!

Dit zijn de setjes voor Julia die in de planning staan. Voor bijna alle setjes heb ik nu alles bij elkaar, ik weet natuurlijk niet hoe mobiel ik ga zijn de komende weken. Ik kan in ieder geval lekker veel wegnaaien, alles ligt nu gewassen in de kast te wachten op verwerking. Mijn verlof is begonnen, dus ik heb ook lekker de tijd om te naaien. Gelukkig heb ik vannacht heerlijk kunnen slapen. De kleine meid ligt nog in een stuit en is van de week 's nachts steeds bezig geweest om te proberen te draaien. Dat vond mijn maag niet zo leuk, aangezien die de nodige stoten kreeg....

Vandaag ga ik beginnen met de wikkeldoek voor Zusje, dan kan zij alvast lekker warm gehouden worden straks! Hiervoor ga ik een doek maken met een mutsje en geen wrapper ofzo. Bij alle babyspullen kwamen twee (!) zakken voor in de MaxiCosi tevoorschijn, dat lijkt mij wel genoeg. Het wordt een lekker, zachte doek voor tijdens het voeden enzo!

Dit wordt een setje van de ROOS 4001, waarschijnlijk de rechter. Julia draagt graag comfortkleding (kleding die lekker warm en zacht zijn), maar is heel snel warm van zichzelf. Doordat deze trui maar half is, kan ze het al snel aan en zal het waarschijnlijk niet te warm zijn! De trui is van een lekker zachte jogging, het roze hemdje eronder een tricot en de broek wordt van babyrib.

Toen de nieuwe patronen van Abacadabra uitkwamen en ik even op de site ging neuzen, zag Julia het vestje nr 125. Ze riep meteen dat zij die wilde hebben en of ik die voor haar wilde maken. Natuurlijk is moeder daar wel voor in. Rood staat Julia heel erg goed en het rode vestje wat zij nu in de kast heeft hangen begint helaas erg klein te worden. Dus het is een heel goed verzoek.

Op het Stoffenspektakel kwam ik het gestreepte boordstof tegen en meteen kwam er een capuchontrui in mijn hoofd met een lap jogging die ik in de kast had liggen. Samen met een leuke veloursstrijkmotief wordt het vast een hit tijdens de koude winter. Een patroon moet ik nog zoeken, misschien de Laura van FM, maar het kan ook een gewone trui uit een Knippie oid worden. Ik moet nog even in overleg met de dame!

Een tijdje terug kwamen bij de patronenwinkel "nieuwe" oude ROOS patronen uit. De 4004 zat er ook bij en die stond op mijn verlanglijstje. Ik vind het een leuk setje voor een meisje, die lekker pittig oogt! Ideaal voor mijn stoere meid dus. Het vestje wordt van de groene tricot en het rokje van de bloemenstof. Voor het hemdje moet ik nog op zoek naar een stofje, maar kan ook een wit shirtje uit de kast worden. Het ligt er een beetje aan waar ik tegenaan loop!

Afgelopen voorjaar had ik voor Julia de Nena van FM gemaakt en die droeg zij erg graag. Zo graag zelfs dat het letterlijk stuk gedragen was. Voor de winter maak ik het broekje nogmaals en zal het samen met de twinset Noemi van CZM een setje gaan vormen. De broek zal van de roze babyrib worden en de twinset van de blauw/wit gestreepte tricot. De twinset zal ik afwerken met roze boordstof.

Als laatste toch nog een jurk voor Julia, ook op eigen verzoek. Ze draagt niet vaak jurken, maar soms wil ze ineens wel graag een jurk aan. Dan moet er toch wat te kiezen in de kast hangen, toch? De ABC 106 kon haar goedkeuring krijgen, dus ben ik daar de spullen bij elkaar voor gaan zoeken. Ik heb nog geen stof voor een shirtje voor eronder, maar dat komt nog wel!

 Van de week kreeg Julia van de buurvrouw een rokje die zij gemaakt had voor haar dochter, maar die te klein was gebleken. Ik vond dit zo lief! Nu ga ik voor het buurmeisje een rokje maken van het bovenstaande lapje (zij wil graag paarse kleding) naar deze tutorial. Ik heb een dergelijk rokje al voor Julia gemaakt en het is een super rokje geworden!

Zo en dan nu snel de computer uit en achter het naaimachine!! Hop hop hop!

1 opmerking: