zaterdag 29 oktober 2011

De wikkeldoek voor Zusje is klaar!!

Vandaag heerlijk gewerkt aan de wikkeldoek voor Zusje. Het was best snel klaar. Gisteren heb ik al de katoenen lap op maat gemaakt (1 bij 1 meter) en de hoeken afgerond met de voet van de kantelaar. Dit vond ik precies een mooie maat. Vandaag heb ik het afgemaakt.

De doek is lekker groot geworden en zal de hele winter Zusje lekker warm houden. Even heb ik nog getwijfeld om één zijde van verschillende labels te voorzien, om mee te spelen. Maar ik heb besloten om dit niet te doen. Eerst kijk ik met een label doekje die van Julia is geweest of ze het wel leuk vindt. Die van Julia is namelijk nog nagenoeg nieuw, omdat de dame niet van de labels was... Het zou dus zonde zijn als ik een labeldoek maak waar niet mee gespeeld wordt!

Nog een tip voor het maken van een dergelijke deken: Om de fleece netjes recht te houden, heb ik het goed strak op de vloer getaped met schilderstape! Ergens had ik gelezen om het met ductape te doen, maar dat vond ik wel een beetje agressief, zowel voor mijn vloer als de stof. Schilderstape ging prima!




 "Zusje" is trouwens onze naam voor de baby, zo is ze al echt een lid van ons gezin. Het zal voor Julia straks wennen zijn dat haar zusje een echte naam krijgt, zo gewoon is Zusje geworden in ons gezin.

Wat mijn volgende project wordt, weet ik nog niet. Vanavond mag Julia een patroon uit de stapel kiezen die ik nu ga maken. Maar eerst ga ik van de restjes van de wikkeldoek nog een aantal slabbetjes maken, lekker-snel-klaar dingen!

1 opmerking: