zaterdag 15 oktober 2011

Nieuwe pyama's

Na het snelle project had ik nog steeds geen zin om verder te gaan met mijn jas. Dus heb ik in het kader van UWYH (Use What You Have) drie lappen nicky velours naar beneden gehaald om de pyama's die daar van in de planning stonden te gaan maken. Gisteren heb ik drie broeken (van het snelle project) en drie shirts (Antonia FM) geknipt en in elkaar gespeld.

Vandaag ben ik aan de slag gegaan om ze in elkaar te naaien. Het ging vrij rap en aan het einde van de ochtend kon je er al pyama's in herkennen. Voor de drie broeken moet alleen nog bij twee de zomen aan de onderkant en bij één een tunnel voor elastiek aan de bovenzijde. Bij de tweede broek heb ik een tailleband op maat gemaakt, ik kwam net een stukje stof te kort om het in één stuk te doen. Wat een crime is het om dat te maken zeg! Julia was wel erg blij ermee en wilde dit wel op alle broekjes... helaas voor haar heeft mama daar geen zin in.

Voor één shirt hoeft alleen nog de onderkant omgezoomd te worden, dus die is ook al bijna klaar. Helaas ligt het derde shirt nog in losse delen. Ik heb daarbij de halsboord in een mouwgat gezet....*zucht*.... Daar moet ik nog even moed voor vinden!

Dit is de combi die Julia voor vannacht heeft gekozen. Deze is helemaal af, dus laat die nachtvorst maar komen! Hopelijk volgen de foto's van de andere setjes ook snel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten