zondag 23 oktober 2011

Laat de winteravonden maar komen!

Vorige week had ik al geblogd dat de pyama's nagenoeg af waren, maar ik had nog geen foto's van de andere twee pyama's laten zien. Dit setje heeft Julia gekozen voor in haar logeerkoffertje, die klaar staat voor als haar zusje zich aankondigd. De applicaties heeft ze zelf uitgekozen uit de voorraad.
 Deze applicatie zat een tijd geleden bij de Knippie en was al meerdere keren meegegaan om op een shirt te eindigen. Gelukkig is dat steeds niet gebeurd, want ik vind het erg mooi bij deze pyama passen.
 Om wat ruimte te maken in de kast en omdat ik Julia het beloofd had te maken, heb ik een lekkere warme deken gemaakt voor op de bank. Wederom heb ik Julia laten kiezen, zij koos de stofjes uit en ik de paspel. De dekentjes had ik gezien bij haar en ik was direct verliefd op deze warme en gezellige dekentjes. Het was een uitdaging om de paspel er netjes in te krijgen en het is zeker niet perfect gelukt. Maar dit mag de pret niet drukken, het blijft een knuffelig dekentje.

Vandaag samen met de buurvrouw naar het Stoffenspektakel geweest. Ik heb heerlijk stofjes ingeslagen om straks tijdens mijn verlof om te gaan zetten naar kledingstukken. Binnenkort zal ik foto's van de buit bloggen, de eerste lappen zitten nu al in de was en kunnen niet op de foto.

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie pyama's zijn dat. Welk patroon heb je gebruikt? Ik wil voor de meiden een pyama maken vandaar en ben nog aan het bekijken welk patroon ik het best kan gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanx!

    Voor de broek heb ik een tutorial gebruikt van de site van made http://www.dana-made-it.com/2008/07/tutorial-kid-pants-with-flat-front.html en het shirt is de antonia van FM. Beide heerlijke patronen om te verwerken!

    BeantwoordenVerwijderen