dinsdag 20 december 2011

Sneak preview en bandwerk....

Het Roos setje voor Julia vordert gestaag. Het rokje is af en het bijpassende shirtje ook. Ik wil het setje echter pas in één keer bloggen, dus alvast een kleine sneak preview. Over het rokje ben ik erg tevreden, het zit netjes in elkaar. Ook past het mijn slanke meisje perfect! Ik maakte een maat 92, alhoewel ik na het meten van het patroon een centimeter te kort zou komen. Een maat groter gaf echter drie centimeter ruimte... Gelukkig nam ik deze maat, want het rokje zit super!
Het stofje is van petit pan en komt uit mijn eigen voorraad (UWYH). Toen ik het stofje zag, wist ik meteen dat het een rokje zou worden. Toch ligt het al ruim een jaar in de kast, maar nu is het eindelijk een rokje.
Julia wilt het setje donderdag naar school aan, want dan is het kerstfeest op school. Dus een foto van het hele setje zal snel volgen.
Tegelijkertijd met het kerstfeest is donderdag de laatste keer dat Julia naar de peuterspeelzaal gaat. Na de kerstvakantie gaat zij naar de basisschool. Wat wordt mijn meisje toch weer groot! Ze is er wel erg aan toe en wilt heel graag met andere kinderen spelen.

De traktaties zijn in elkaar geknutseld en ook de cadeautjes voor de juffen zijn bijna klaar. Er zijn in totaal 5 juffen, verspreid over de twee dagen dat Julia naar de psz gaat. Het is dus een klein bandwerkje geworden. Ik maakte voor elke juf een ritszakje naar tutorial van miss stik. Het is echt een simpel werkje, met een leuk resultaat! Leuk ook om restjes op te maken. De ritsen komen uit de voorraad, het stofje heb ik nieuw gekocht. Wat ik anders deed dan in de tutorial, is de stof verstevigen met een dikke vlieseline. Anders wordt het zo een slap geheel. Ik bestelde nog even snel sleutelhanger ringen, ik hoop dat deze op tijd komen (kon wat langer duren door de kerstdrukte).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten