dinsdag 1 november 2011

Snelle projectjes van de afgelopen dagen....

De afgelopen dagen heb ik veel achter het naaimachine gezeten. Binnenkort gaan we bij vrienden op kraamvisite en ik durf het nu aan om zelf een kraamcadeautje te maken. Het is een luierzakje naar tutorial van haar. Ik maakte het al eerder net een bais, maar ik vind het zonder bais toch mooier. Ook heb ik de voering met een dikke vlieseline verstevingd, dit gaf een mooi resultaat! Helaas ben ik vergeten om het op de foto te zetten (het is nu al ingepakt), maar binnenkort ga ik nog een zakje maken en die ga ik hopelijk niet vergeten.

Daarbij maakte ik twee slabbers, die kun je ten slotte met een kleine baby nooit genoeg hebben. Ik deed dit naar dit patroon, ik ben er erg tevreden mee. Het is wel een kleine slabber, dus voor een wat oudere en grotere baby zal ik nog moeten gaan speuren naar een maatje groter. Totaal maakte ik zes van deze slabbers en er staan er nog meer op de planning. Het is een mooi projectje om restjes stof mee te verwerken. Ik heb van de wikkeldoekstoffen dan ook slechts wat snippers overgehouden na het maken van drie slabben.

Julia had eigenlijk de ABC 125 uitgekozen om te gaan maken, maar na een half uur staren naar het patroon lukte het niet om zin erin te krijgen. Ik heb het dan ook even aan de kant gelegd en ben aan het rokje voor het buurmeisje gaan fröbelen. Al eerder zag ik deze rokjes en moest ik aan het buurmeisje denken. Dit zijn rokjes die zij graag draagt. Later blogte zij een tutorial over het tekenen en in elkaar zetten van de rokjes. Aan de hand hiervan ben ik aan de slag gegaan om eens zelf te tekenen en ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben over het resultaat. En wat niet minder belangrijk, het buurmeisje ook! Ze heeft het rokje gisteren gekregen en vandaag direct gedragen! Een groter compliment kun je niet krijgen van een bijna zeven jarige. De bloem knipte ik uit vilt en zette ik vast met een kamsnap zodat het eraf kan voor de was.
Julia droeg vandaag de rok die de buurvrouw maakte, dus waren de meisjes in een rok van elkaars mama!!

Afgelopen vrijdag is Julia voor het eerst naar ballet geweest en ze wil heel graag verder met ballet. Met twee voetballende ouders (ik heb zelf ook 16 jaar aan voetbal gedaan) waren we best verbaasd over haar keuze, maar als Julia eenmaal iets in haar hoofd heeft gehaald....
Natuurlijk hoort er een outfit bij de balletlessen en een deel daarvan is verplicht. Die heb ik gisteren gekocht voor Julia. Vandaag heb ik een bijpassend rokje gemaakt en ook voor pop maakte ik een exemplaar. Het rokje wat je erbij kon kopen, sluit met een haakje en oogje.... niet echt handig voor een bijna vierjarige. Julia was dan ook erg blij met het feit dat ze het rokje gewoon omhoog kon trekken door het elastiek. Ook dit rokje heb ik zelf getekend, ik krijg er steeds meer hanidgheid in!

Nu nog een overslagvestje (de ROOS 4004) en een lekkere warme joggingbroek voor onderweg naar ballet. Daar ga ik morgen eens mee beginnen.

1 opmerking:

  1. Wat een mooie slabbers en wat zal je dochter stralen in zo"n mooi rokje bij balet!!

    BeantwoordenVerwijderen