dinsdag 15 november 2011

Van alles wat....

De laatste loodjes wegen het zwaarst, zegt het spreekwoord. Dat geldt ook zeker voor deze zwangerschap. Maar we klagen niet, want er komt een hele mooie meid voor terug!

Mijn dagen zijn dan ook gevuld met een beetje op de bank zitten en me rustig houden op doktersrecept. Om toch iets van een nuttig gevoel te krijgen, ben ik maar weer aan het haken geslagen. Het dekentje van één van de eerste posts, lag nog ongeveer in dezelfde staat in een tasje te liggen. De reden hiervoor is dat ik de betreffende haaknaald kwijt ben. Nu ben ik maar verder gegaan met een half maatje groter. Je ziet er wel verschil in, maar misschien is dat straks na één keer wassen wel weer weg... Helaas kom ik er nu achter dat ik niet genoeg katoen heb en dat ik één wikkel kwijt ben. Hopelijk lukt het me om alle bollen nogmaals te kunnen kopen.

Het haken wissel ik af met kleine naaidingetjes, iets dat snel klaar is. Een klein dosisjes instant geluk, zeg maar. Want wat zijn babymutsjes leuk om te maken. Ik vond een simpel patroontje op het wereld wijde web (helaas ben ik vergeten waar) en ik heb al vele versies gemaakt. Het is leuk voor restjes tricot, zo krijgen die ook een nuttig doel. Gisteren maakte ik twee babyroze mutsjes met een rode roosje erop, van restjes van Julia haar balletvestje.

Op vrijdag grijp ik tegenwoordig mijn kans om me creatief los te laten op het haar van Julia. Ze moet daar eigenlijk niet zoveel van hebben, maar onder het mom van "Bij ballet moeten de haartjes netjes in een knot of vlecht zitten" lukt het op vrijdag wel. Afgelopen vrijdag kreeg ik de fotocamera in mijn handen en moest ik een foto van de achterkant maken. "Anders kan ik het niet zien, mama!" Hoezo een pienter grietje.... Het leverde de volgende foto op:



Gisteren was Julia heerlijk met haar Playmobile aan het spelen en wilde daar een foto van maken. Ze zijn erg leuk geworden. Ik houd van mooie, vrolijke kleurtjes bij elkaar!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten