dinsdag 10 januari 2012

Eerste stiksels van 2012

De eerste week van 2012 zit er alweer (ruim) op en de eerste stiksels zijn ook al een feit. Voor een zwangere vriendin maakte ik twee kruikenzakken van handdoeken. Als daar een warme kruik in zit, is het heerlijk zacht en het geeft de warmte ook goed af. Voor Elise had ik van dezelfde stof er één gemaakt en een kruikzak van fleece. Die van fleece isoleerde eigenlijk vooral en gaf weinig warmte af. Dus vanaf nu maak ik alleen nog maar kruikzakken van handdoeken! Ik knipte direct nog twee spuuglappen, die liggen nu klaar voor haar.
Gisteren maakte ik voor Julia (en iedereen die er ook op wil zitten) een groot woonkussen van een fleecedeken die tussen mijn voorraad lappen lag. Van twee kussens die nog op zolder lagen, maakte ik één groot kussen. Nu kan ze heerlijk tv kijken vanaf het kussen. Gisterenavond heeft ze het gekeurd, het kussen is door de commissie goedgekeurd.

In het kader van recykleren heb ik een zwangerschapsbroek van mij omgetoverd tot een joggingbroek voor Julia. Hij is nog niet af, de pijpen heb ik lang gelaten en nog niet op maat gemaakt. Julia heeft in een winkel een andere joggingbroek uitgezocht en wilde die erg graag hebben. En dan kan ik dat snoetje niet weerstaan.... Deze broek gaat dus even onaf de kast in en als ze weer toe is aan een nieuwe joggingbroek dan heb ik die zo op maat gemaakt!

Er ligt ook nog van alles geknipt klaar. Een shirt (zwergenverpackung FM) voor Elise, een shirt voor mij (Idee patroon 3005) en een rok voor mij (knipmode juni 2010, rok 4c). Ik ben eigenlijk geen rokkenmens, maar in blogland zag ik deze rok meerdere keren langskomen en ik zag mijzelf daar al in lopen. Dankzij een medesanchoër, die mij de betreffende knip toestuurde, kan ik deze rok ook maken. Hij ligt al klaar in een proefstofje, ik hoef het alleen nog maar in elkaar te naaien. Ik zie alleen tegen de blinde rits op, misschien eerst maar eens een voetje halen....

De foto's volgen nog (hopelijk vandaag)......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten