donderdag 19 januari 2012

Nieuwe kleding voor Elise

Er wordt momenteel hard gewerkt om Elise van nieuwe kleding te voorzien. Oja, en om foto's op de blog te zetten.... dit weekeinde komt het er zeker aan!

Maar de kleding van Elise. Zo klein als ze bij de geboorte was, zo hard groeit ze nu. De groeicurves bij het consultatiebureau zijn niet gemaakt voor haar, ze laat alleen recht stijgende lijnen zien. Ze meet nu 56 cm en 5,3 kilo! Dat is meer dan het dubbele als bij haar geboorte! Het gaat dus erg goed met haar. Alleen heb ik het idee dat als ik eindelijk de kledingvoorraad een beetje aangevuld heb, ze er alweer uitgegroeid is....

Ik ben aan de gang geweest met de Zwergenverpackung van Farbenmix. Met de tricotbijbel van haar ernaast lukt het aardig! Ik heb een shirtje gemaakt in maat 50/56 (te klein) en in maat 62/68 (te groot)... jammer dat er geen tussenmaat op de patroondelen staat! Waarschijnlijk hoef ik niet lang te wachten tot ze het te grote shirt past en het te kleine shirt gaat als kraamcadeautje weg. Ik wilde een slaappakje maken voor haar, maar gezien haar groeispurten kies ik toch voor een twee delig pakje. Die gaat wat langer mee, want mijn kids hebben een lange romp schijnbaar!

Voor de zomer wil ik een Roos 5011 jurkje maken voor haar, de stof ligt al gewassen klaar. Alleen twijfel ik nog of ik een maat 74 of een maat 80 ga maken... misschien doe ik wel gewoon van beide maten een jurkje maken, want het is zo'n heerlijk modelletje om te maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten