zondag 22 januari 2012

Foto's van de eerste stiksels van 2012

Hierbij de beloofde foto's van de eerste stiksels van 2012. De productie ligt momenteel erg hoog, maar wat wil je anders als je verlof hebt en een hele zoete baby? Over een week gaat Julia voor het eerst naar de kleuterschool, mogelijk wordt het dan echt bandwerk dat ik ga draaien...

Wat niet op de foto staat, is een shirt voor mijzelf. Ik moet mij eens gaan verdiepen hoe ik met blogger een teller in de marge kan zetten, dan kan ik de stand per persoon gaan bijhouden!


Dit weekeinde knipte ik voor Julia een happy animals shirt uit de Ottobre 3/2011. Ik maakte maat 110, het is ten slotte nog geen zomer! Ze kan er nog even in groeien. Ik vind het een leuk shirt geworden, er zullen er waarschijnlijk nog meer volgen. Julia vindt het vervelend als shirts strak om haar hoofd zitten met aankleden, dus is zo'n amerikaanse sluiting ideaal. Na het passen van vanochtend, wilde ze het shirt meteen aanhouden.
De stof is trouwens een kringloopvonds, het was eerst een damesshirt met knoopjes. Het paste niet om beide panden aan één stuk te doen, dus koos ik ervoor om het voorpand in tweeën te doen. De knoopjes wilde ik ook gebruiken voor het shirt, maar die zijn verdwenen... Van restjes maakte ik ook nog een bloemetje, die zal komen op een bijpassend rokje. Die heb ik al geknipt liggen en zal in de loop van komende week in elkaar worden gezet!

Voor een zwangere vriendin maakte ik twee kruikzakken (geen foto's), met twee bijpassende spuuglappen. De katoenen stof met bloemen is een restje van een zomerjasje dat ik maakte voor Julia toen zij 2 was. Het is dus wel een lapje met herinneringen...De spuuglappen zijn gewoon (ongeveer) 20 bij 20 cm, g.k.o.e. gestikt, gedraaid en doorgestikt. Als je hele huis niet onder de pluis zou komen van de badstof zou het een heerlijk bandwerkklusje kunnen zijn!
Ik had jullie nog detail foto's beloofd van het roos 4004 setje. Het valt niet mee om de donkere kleuren gedetaileerd op de foto te krijgen. En zeker niet als het rokje om de billen van een bijna 4 jarig meisje zitten.....



Ik maakte van een fleecedeken en twee oude kussens een woonkussen voor in de woonkamer. Julia is er erg blij mee en zit dagelijks op het kussen. En als ze moe is gaat ze eronder liggen, want "Dat is zo lekker warm"... Ze is op deze manier al twee maal in slaap gevallen op de bank!

Van een zwangerschapsjoggingbroek die ik niet zo lekker vond zitten en dus weinig gedragen had, maakte ik voor Julia een jogginbroek. Hij is nog niet afgewerkt aan de onderkant, aangezien ze voor nu even genoeg jogginbroeken heeft. Deze ligt dus in de kast te wachten op de volgende groeispurt. Het is wederom een broekje naar het patroon van Made. Dit broekje heb ik ondertussen al zeven keer gemaakt en er zijn plannen om het nog een achtste keer te gaan doen. Dit model is veruit de favoriet bij Julia en het is een fijn patroon om mee te werken. Dus ach, waarom ook niet?

Voor Elise ging ik aan de slag met de Zwergenverpackung van FM. Ik maakte eerst een shirt maat 50/56 , maar die was te klein toen die eenmaal af was. Dit is de rode set. Ik ben er nog niet uit wat ik van het broekje vind, het is erg wijd. Maar om de billen van Elise zag het er eigenlijk wel prima uit, als de pijpen niet te kort waren geweest...
Daarna maakte ik van kabouterstof een shirt in maat 62/68. Deze is weer te groot, ze zit nu precies in een tussenmaatje. Maar als ze het huidige groeitempo aan houdt, dan kan ze het snel aan. Ik vind het een schattig shirtje geworden!
En voor de maand januari heb ik voor de 12 in 12 drie foto's van momenten die mij blij maakten. Het valt mij op dat van veel momenten geen foto's te maken zijn. Wat mij deze maand ook erg blij maakt, is het feit dat we steeds meer mogen slapen van Elise. Het wachten is nu op een hele nacht zonder wakker worden. Van 12 tot 6 zou al geweldig zijn!!!
Lapjes bestelt bij Studio Saartje

Bovenste lapje worden rokjes voor de dametjes, de hartjes zijn voor kussens op onze slaapkamer en de onderste voor een tasje voor de kolfspullen.

Julia die heerlijk aan het spelen is in haar speelhoek!
Dat waren nogal wat foto's! Binnenkort komen er nog meer foto's, want er liggen al heel wat projectjes kant en klaar om genaaid te worden. Nog steeds een rok voor mijzelf, een rokje voor Julia en een Roos 5011 voor Elise. En ook vriendlief vroeg om een nieuwe pyamabroek, die ik al een half jaar geleden aan hem beloofd had... ik verveel me niet!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten