maandag 2 januari 2012

12 in 12





Allereerst een gelukkig en gezond 2012 voor iedereen! Hopelijk brengt het nieuwe jaar veel goeds!

Vorig jaar zag ik op enkele blogs 10 in 11, een lijstje met 10 acties die in 2011 zouden moeten gaan plaatsvinden. Een soort voornemens dus. Ik heb een lijstje met 12 acties voor 2012 gemaakt. Aan het einde van het jaar zal ik kijken welke punten wel of niet gelukt zijn!
 
  1. Genieten van het leven (Count your blessings). Om dit visueel te maken ga ik elke maand minstens één foto maken van een moment waar ik erg van geniet. Een voorjaarszonnetje, Julia die lief speelt, een glimlach van Elise, een pakketje met nieuwe lapjes... Momenten genoeg te verzinnen!
  2. Een gashaard in de woonkamer. We hebben nu een houtgestookte kachel, maar de rook slaat wel eens naar binnen. De hele woonkamer staat dan blauw van de rook, niet echt een gezonde situatie. Maar op koude dagen hebben we de kachel wel nodig om de woonkamer warm te stoken. Een gesloten circuit gaskachel gaat in 2012 de oplossing worden.
  3. De uitdaging van 2012 op naaigebied is het getal 12. Ik wil minstens 12 kledingstukken naaien voor Julia, voor Elise, voor mijzelf en 12 andersoortige artikelen/cadeautjes. Voor het maken van 12 dingen voor mijzelf is een uitdaging, aangezien ik in 2011 de 11 kledingstukken voor mijzelf niet gehaald heb... Voor de meiden zal dit niet zo moeilijk gaan worden, heb al minstens 120 dingen in mijn hoofd!
  4. Het opruimen van de zolder. Er moet nog een nieuwe kast komen, waarin ik al mijn naaispullen kan opruimen. Ook kunnen de winter/zomerjassen ed daarin opgeslagen worden. De zolder is nu één algemene rommel, met spullen van elk lid van ons gezin. Hierin moet in dit jaar orde komen. Door de geboorte van Elise zijn nu de meeste babyspullen van zolder en is er dus veel meer ruimte gekomen om netjes op te ruimen!
  5. Mijn streefgewicht (ik zet hier geen getallen neer, dat houd ik voor mijzelf) behalen voor de eerste verjaardag van Elise (19-11). Ik heb altijd gezegd dat ik mijzelf weer strak zou trainen als mijn gezinnetje compleet zou zijn. Nu is dat zo en ik heb de eerste verjaardag van Elise als einddatum. Het is natuurlijk de bedoeling dat het wel blijvend is, dus zal ik mijn leefstijl toch eens onder de loep moeten nemen. Dus dat betekend minder chips eten terwijl ik op de bank hang en meer actief worden.... oei oei oei!
  6. Passend bij nummer 5: Gezonder eten! Wij eten al redelijk gezond en mijn bedoeling is zeker niet om een soort van gezondheidsgoeroe (ook niets mis mee, maar dit past niet bij mij) te worden, maar het kan altijd beter. Elke dag fruit, dat zou al een mooie verbetering zijn. Bijkomend voordeel is dat als fruit eten een vast moment op de dag krijgt, dan is er minder plaats/trek in koekjes of snoep! Dus nummer 6 wordt het inlassen van een fruitmoment!
  7. 6 Maanden borstvoeding geven. Dit is echter wat ik graag zou willen, maar als het niet lukt is dat niet erg. Ik geef nu 6 weken borstvoeding en dat heeft Elise toch maar mooi te pakken!
  8. Proberen stempels te maken. Op internet heb ik al veel leuke voorbeelden gezien van zelfgemaakte stempels en ik wil dat ook!
  9. Het maken van een tafeltent! Ik denk dat daar veel mee gespeeld zal worden.
  10. Op de foto met mijn gezinnetje. Dit hadden we al eerder in de planning, maar is er nooit van gekomen. Dit jaar moet dat wel gaan gebeuren en wil ik een mooie foto van ons viertjes in de kamer ophangen.
  11. Het maken van een foto album voor beide dochters. Zelfs Julia heeft nog geen album... Hoogste tijd dus!
  12. Zorgen dat ik aan het einde van volgend jaar evenveel of minder lapjes op voorraad in de kast te hebben liggen. De kast (die er dus nog moet komen, zie punt 4) zou al uitpuilen van de lapjes, dit moet binnen de perken blijven! Dit is ook mijn uitdaging op het forum van Sancho.

Een beste lijst dus, maar daar heb ik nog een heel nieuw, lang en fris jaar voor. Het jaar waarin Julia naar school toe gaat en Elise van baby naar peuter zal gaan...

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten